מעוניינים לאלף את הכלב שלכם

ברגע שמזמינים מאלף הביתה, מרבית האנשים חושבים שהבעיה כבר בשלבי פתרון, ועוד זמן קצר הכלב יהיה מאולף ומחונך או במילים אחרות "כמו חדש".

חשוב להבין שהמאלף הוא מקור הידע המקצועי ויכול לעזור בקשיים במהלך תקופת האילוף בשיעורים עצמם וכמובן בזמני התרגול בין לבין.

חשוב לציין שאם החלטתם לקחת מאלף- עליכם להיות מחויבים לתהליך לאורך כל הדרך..

ברגע זה אתם הופכים להיות המאלפים הכי טובים של הכלב שלכם.

מה הכוונה?

בסופו של יום הכלב צריך לקבל את הסמכות שלכם, ללמוד להקשיב לבקשות שלכם וכמובן לבטוח בכם.

האילוף הוא הכלי מאוד חזק ואיכותי לכך, אך שיתוף הפעולה שלכם בתהליך הוא קריטי להצלחתו!

והנה מספר דברים חשובים שיש לקחת בחשבון לפני שלוקחים מאלף:

זמינות לתהליך- אילוף כלבים היא עבודה שצריכה להתבצע באופן יומיומי ועקבי. הלמידה הכי טובה נעשית בצורה רציפה ולכן חשוב שזמן אילוף הכלב יחול בתקופת זמן שבה אתם פנויים לזמני שיעורים ותרגולים. כשהתרגול יתבצע בתדירות גבוהה, כך גם שיעורי האילוף יזרמו בקצב מהיר ומדויק.

אנרגיה גבוהה- כלב היא חיה שחיה את הרגע, וכל מה שקורה באותו הרגע מאוד מעניין אותו. הוא סקרן לגביו ורוצה לחקור עוד ועוד. באילוף הכלב נרצה שהוא יתרכז בנו ויקשיב לנו, אך בהרבה מהמקרים הוא יחליט לא לשתף פעולה כי בדיוק עבר אופנוע, או שבדיוק כלב התקרב לעברו או סתם ראה שקית זבל על הרצפה. במקרים כאלו שהכלב מוסח מאוד, ובעקבות ההסחות האלו שלא נשלטות על ידינו ואיננו צופים אותם, קיימת חשיבות גבוהה לרמת האנרגיה שלנו בתהליך. אם האנרגיה שלנו תהיה גבוהה וכיפית- הכלב יבין שאיתנו מעניין , וכל הסחה אחרת כבר לא תעניין אותו כמו קודם. כלומר האנרגיה שלנו יכולה להפוך את התהליך להצלחה  או לכישלון ואכזבה. המושכות בידינו.

שיקוף הקשיים והתובנות- המאלף תפקידו לאתר את הקושי אצל הכלב ולהדריך את הבעלים כיצד לפעול על מנת לפתור אותו. קיימים מצבים בהם המסר עבר בצורה חלקית או לא ברורה ומצבים אחרים בהם הכלב מתנגד ומקשה מאוד על התהליך. אני כמאלפת הייתי רוצה לדעת איפה הקשיים ומה לא עובד על מנת לדעת לתמוך איפה שנחוץ, ומאידך להבין מה עובד טוב ומצליח כדי לדעת איך למנף ואולי להתקדם עוד יותר. בנוסף, שיתוף הקשיים יכולה להפוך אותנו לשותפים פעילים ואקטיביים בתהליך. אל תשמרו בבטן – בשביל זה אני פה בשבילכם בשיעורים וגם מעבר.

גישת המאלף- כשאני בוחרת מאלף אני צריכה להבין שכל אחד מגיע מרקע אחר ועובד בשיטה אחרת.  האילוף נשמע משהו מאוד טכני אך בעיני האילוף הוא עניין מאוד רגשי- הכלב הוא מראה עבורי: כל אחד פוגש את הקשיים שלו בחיים כשהוא עומד מול הכלב שלו. כשאני בוחר מאלף אני רוצה לדעת שאני מתחברת לגישה ומרגישה בנוח לפרוק את התסכול ולהתייעץ על כך

באנו ליהנות- נשמע כמו קלישאה אבל זה לא! מעבר לרצון שלנו שהכלב יהיה מאולף בסוף התהליך- אנחנו יוצרים מחדש תקשורת שלמה עם הכלב ואם לא נהנה אז כנראה שגם הכלב שלנו לא ייהנה וזה לא שווה כלום!
בסופו של דבר כשאנחנו מחליטים לעשות צעד חשוב במערכת היחסים שלי עם הכלב שלי, אני מחליט שאני יוצא לדרך חדשה.

הדרך הזאת יכולה להיות מלאה באתגרים, לעתים אנחנו חשים הצלחה ולעתים לא מבינים מדוע אנחנו לא מצליחים ומחפשים דרכים אחרות, מתייעצים ומנסים "לפצח את זה".  למעשה בתהליך האילוף, אני מתחיל להבין יותר לעומק את הצורך של הכלב שלי ומה מניע אותו. התהליך הזה יכול להיות בכל דרך שאנחנו נבחר לקחת אותו, אך מניסיוני- לקוחות שהגיעו וחיפשו את הדרך הקלה הבינו שזה לא "הוקוס פוקוס", וצריך את הזמן והאנרגיה בשביל זה. אם אתם מחליטים לעשות את ההחלטה ולקחת מאלף- תתכוננו לתקופה מעניינת, מלמדת בעיקר אתכם על עצמכם מאחר והכלב הוא המראה שלנו. הנקודה החשובה ביותר היא להאמין בתהליך, להיות עקבים ולא לוותר – לא לכלב ולא לי.

השינוי אפשרי כל עוד אתם מאמינים ונותנים מעצמכם לתהליך

המון בהצלחה לכולם

תמיד פה בשבילכם:)

מאמרים נוספים

אכילת צואה (קופרופאגיה)

כלבים מקיימים הרבה התנהגויות "לא הולמות" לטעמנו: כמו אכילת זבל מהרצפה, ליקוק משטחים מלוכלכים ועוד. התופעה המחרידה ביותר בעיני האדם היא אכילת צואה. מנהג זה

קרא עוד »